subota, 23. studenoga 2013.

Okosnica Obrazovanja I Odgoja Djece

Razmišljanje je okosnica procesa obrazovanja i odgoja i sve obrazovno-odgojne metode trebaju se temeljiti na promišljanju. Svaka metoda, koja bolje od drugih metoda potakne djecu na razmišljanje, vrijednija ja. 1.
Da bi što bolje iskoristili razvoj prirodnog razuma djece u procesu razvoja stečenog razuma, prvom prilikom kada dječiji mozak bude spreman za prihvatanje sadržaja potrebno je krenuti s obrazovanjem i odgojem, potaknuti dječiji razum na razumjevanje i tako stvoriti neophodne preduvjete za razvoj stečenog razuma.

Oni čija je snaga razmišljanja još od djetinstva probuđena naučnim i praktičnim sadržajima i koji su se okoristili stečenim razvojem, u mladosti će u odnosu na svoje godine imati blistav i razvijen razum, i neće proći dugo, a oni će nadvladati životne teškoće i stati u prve redove društva.
Suprotno tome, ljudi koji tokom djetinstva nisu posjedovali potrebno obrazovanje, nisu imali prilike za umne djelatnosti i nisu se koristili razvojem stečenog razuma u vrijednim prilikama koju su imali u djetinjstvu, oni će tokom doba zrelosti biti izloženi plitkoumnosti i nezrelosti razuma i silom prilika svrstani u redove zaostalih članova društva.
Hazreti Ali a.s. je rekao : "Onaj ko u djetinjstvu ne bude učio, u godinama zrelosti neće prednjačiti (u društvu)" 2. 
 Dijete treba odgajati na takav način da stekne ispravne misaone navike. Navika prihvatanja svake stvari bez kritičkog stava na nju čini dijete zavisnim, pasivnim i nezainteresovanim. Međutim, ukoliko dijete navikne da razmišlja, da samo krene u otkrivanje istina i snagom svog suda bude tu istinu procjenilo - takvo dijete će izrasti u osobu koja je puna samopouzdanja, nezavisna i aktivna. 3.

Da bi obrazovanje i odgoj dali odgovarajuće razultate, potrebno je započeti sa ovim procesom mnogo ranije nego se to uglavnom misli da je potrebno. To znaći da je već u prvim sedmicama nakon rođenja potrebno obratiti pažnju na fiziološka pitanja, a u drugoj godini života i na pitanja uma i razuma. Značaj vremena za dijete i roditelje nije jednak. Jedan dan obuhvata i do šest puta više fizioloških i umnih radnji i događaja. Zato ne bi trebalo ovaj dragocijeni period djetinjstva propostiti, a ne zasijati sjeme u djetetu. Tokom prvih šest godina života čovjeta uticaj provođenja životnih propisa je očitiji. 4.

Potrebno je imati na umu da nije svaki nedostatak razuma i maloumnost tokom mladalačkog doba i zrelih godina posljedica urođene gluposti ili umne zaostalosti, nego je uskraćivanje ispravnog obrazovanja i odgoja toko djetinjstva jedan od njihovih uzroka.

Mnogi ljudi, koji po svojoj prirodnoj konstituciji posjeduju sasvim prosječan razum, zbog toga što u djetinjstvu nisu imali sposobnog učitelja i ispravno obrazovanje i odgoj, bili su uskraćeni za učenje i stjecanje znanja, pa su zbog toga tokom zrelih godina součeni s nedostatkom razuma i misli.

Duboka spoznaja činjenice da je najvažnije razdoblje umnog razvoja u životu čovjeka ono u kojem se uderaju temelji njegovoj ličnosti, vodi nas naprijed kroz tok ljudske civilizacije. Čovjek postepeno shvata da glavni uzrok umne nerazvijenosti nekih odraslih osoba leži u nedostatku naše rane spoznaje o mogućnostima upućivanja djece još u prvim godinama njihova razvoja. Ukoliko želimo da buduće generacije imaju bolji umni razvoj, moramo više pažnje posvetiti djetinjstvu i proučavanju posebnih pitanja tog razdoblja. 5.

1.Mukaddemei bar falsafeje amuzeš va parvareš str. 121
2.Gureru-l-hikem str 697.
3. Akle kamel str 241.
4. Rah va rasme zendegi, str 118
5. Akle kamel, str 25. 

0 komentari:

Objavi komentar