nedjelja, 10. studenoga 2013.

Allahova Ljubav Nema Uzroka

"Moja ljubav nema uzroka"


Ajeti


"I nesretni će u Vatru, u njoj će teško udisati i izdisati; dok je Nebesa i Zemlje, u njoj će ostati-osim ako drugčije Gospodar tvoj odredi. Gospodar tvoj zaista radi ono što želi. A sretni će u Džennet; dok je Nebesa i Zemlje, u njemu će vječno boraviti-osim ako drugčije Gospodar tvoj odredi, to je dar koji neprekidno traje." Hud, 106-108.

Dove


Dova na dan Arefata : 

"Bože moj, uzvišeno je zadovoljstvo Tvoje od toga da ima uzrok od Tebe, pa kako onda da ima uzrok od mene? Bože moj, Ti si Neovisan po svojoj Biti da bi do Tebe došla korist od Tebe, pa kako onda da ne budeš neovisan o meni?" Biharu-l-Envar, sv. 95, str 226.

Predaje 

Hišam Ibn Hakem prenosi da je neki čovjek pitao Imama Sadika, mir s njim o Allahu Uzvišenom : 

"Ima li On zadovoljstvo i ljutnju?" Imam, mir s njim odgovori : "Da, ali nisu poput zadovoljstva i srdžbe kod stvorenja, jer su zadovoljstvo i srdžba posljedica ulaska nečega u čovjeka i uticaja nečega izvana, što ga vodi iz stanja u stanje, poslije čega čovjek postaje osjećajan, osjeća bol, ima različita stanja, te pojave utiču na njega, a na našeg Stvoritelja pojave nemaju uticaj. On je Jedan, jedinstvene biti i jednistvenog značenje. Njegovo zadovoljstvo je Njegova nagrada, a Njegova srdžba je Njegova kazna. Na Njega ništa ne utiče, pa da Ga uzbrurka i prenosi iz jednog stanja u drugo stanje. To su odlike stvorenja, nemoćnih, potrebitih, a On - neka je uzvišen - je Moćan i Silan, nema potrebu ni za čim od onoga što je stvorio, a svemu što je stvorio On je potreban. Uistinu je stvorio stvorenja- ne iz potrebe, ni iz nekog razloga- bez prethodnih uzoraka, započeo je prvi." Biharu-l-Envar, sv. 4, str. 66, predaja 7.

Objašnjenje

Rečenica : "Moja ljubav nema uzroka", upućuje na činjenicu da su Božija svojstva ljepote, uzvišenost i savršenosti sva prisutna, a nisu stečena svojstva da bi uzrokovala brojnost i podložnost uticaja Njegove Biti, kao što je slučaj sa stvorenjima, zato što je Bog i po Biti i po svojstvima jedan, te su Njegova svojstva isto što i Njegova Bit. 
Prema tome, Božije riječi : "Zajamčena je Moja ljubav prema onima koji se vole samo radi Mene", ne znači da uzajamna ljubav među robovima uzrokuje Božiju ljubav prema onima koji se međusobno vole, u smislu da Uzvišeni Allah bude pod uticajem njihove međusobne ljubavi, jer bi ti značilo da bi Njegova Bit- Uzvišen neka je On - pod uticajem nečega, a jasno da je On čist i uzvišen od toga. Zapravo, ove Njegove riječi znače da je On čist i uzvišen od toga, te da Njegova dobrota i plemenitost ne obuhvate te ljude koji se u Ime Njega vole. 
Zajamčenost ljubavi Božije prema onima koji se vole samo radi Njega, ne znači da je Uzvišeni Allah primoran da tako postupa sa njima, nego je to posljedica Njegove dobrote, plemenitosti i blagodati njegove za koju robovi zahvali ne mogu obaviti. Čak ni On sam - Uzvišen je - ne može biti uzrok promjene u Biti svojoj, jer Njegovo bivanje neovisnim po Biti nužno zahtjeva da je On, uzvišen i čist od svake promjenjivosti. Kada promislimo o navadenoj rečenici : "Bože moj uzvišeno i čisto je zadovoljstvo tvoje..." iz Dove na dan Arefata, postaje jasno da je Uzvišeni Allah upravo zbog toga u dva navedena časna ajeta doveo u vezu vječni boravak nesretnih u Vatru, a sretni u Džennet, rekavši na kraju prvog ajeta : "Gospodar tvoj zaista radi ono što želi", a na kraju drugog : "to je dar koji neprekidno traje". 
O ovome svakako vrijedi dobro razmisliti jer se radi o preciznim pitanjima, a promišljanjem se dolazi do istine 

0 komentari:

Objavi komentar